Växellådsbalk – Strategi’n klar!

Nu är beslutet taget för växellådsbalken, skulle det bli köpt, nytillverkad (egen) balk eller modifiering av originalet…? Efter mycket funderande och en del kollande på färdiga lösningar och olika modifieringar har jag hittat en lösning för modifiering av originalbalken som känns bra. Karossen är kvar på ramen ett tag till för att kunna se till …

Continue reading ‘Växellådsbalk – Strategi’n klar!’ »

Lack av Styrsnäcka & Bromstrummor

Styrsnäckan nylackad och grann! Bromstrummorna lackas först på insidan och runt kanten för att få färg överallt, Utsidan får färg när insidan torkat så pass att man kan vända på steken. Jo, bromsytorna är maskerade! 😉 Hardyskivan till rattstången lackades också, inte gummit förståss det maskas ju! Här skulle man väl så småningom byta till …

Continue reading ‘Lack av Styrsnäcka & Bromstrummor’ »

Provmontering av motorblock och växellåda

Så var det dags att ta fram ”mock-up” blocket ur gömmorna, (det måste man ju ha ett) 😉 , samt originallådan (PowerGlide) och montera och kolla nivå’n på utgående axeln för att se’n kunna få TH700 lådan på rätt höjd. Fram med motorlyften och hiva i skrotet! Nivå’n kollas mot överkant på rambalkarna med hjälp …

Continue reading ‘Provmontering av motorblock och växellåda’ »