Sep 182015
 
Nu är ”rätt” automatlåda på väg att komma på plats i Impalan.
Sådärja, det mesta av skruvandet under bilen är klart och det får duga för idag.
I morgon blir det montering avgassystemet, diverse småfix, fylla på olja och testa! :-)

 

 

 Posted by at 21:43
Sep 172015
 
Automatlådan som använts under tiden den som den ”riktiga” lådan varit hos Danielssons för renovering/ombyggnad är här på väg ur bilen.

 

Automatlådor mötas på garagegolvet! :-)

Prylar som TV-Vajer, fäste för växelvajer och anslutning till hastighetshetsmätar-vajern flyttas över till den låda som nu ska i bilen.

 

 

 Posted by at 21:40
Sep 152015
 

TH700-R4 Automatlådan i Impalan började vibrera vid gaspådrag och det hördes även ett tickande ljud så jag tog beslutet att det var lika bra att se till att får det löst på bästa sätt för att minimera risken för problem i framtiden och få en låda + turbin med bra funktion, det var lika bra att kontakta Danielssons Bilservice där Kjell Åke ”Tucken” Danielsson och Tony Jönsson har lång erfarenhet av att reparera och bygga om dessa prylar till gatbilar, hotrods och dragracing.

Den nyrenoverade TH700-R4 lådan har idag hämtats hos Danielssons Bilservice, jag fick även med de delar som bytts ut för att kunna se skicket på skrotet.
Lådan är nu genomgången av Kjell-Åke ”Tucken” Danielsson och ombyggd för att fungera bra i Impalan och hålla gott för lite busande.

En turbin med 2025 rpm Stall Speed har gjorts i ordning på en stomme från Corvette av Tony Jönsson.

Danielssons har även kört lådan i en provbänk för att se att allt funkar och trycket är som det ska.

Det ska bli kul att få testa detta paket i Impalan! :-)

 

 

 Posted by at 21:48