Testning – fortsättning…
Och så har man en avgjutning i glasfiber-armerad epoxi! Hm… undrar vad man skulle kunna använda denna teknik till…? 😉
Och så har man en avgjutning i glasfiber-armerad epoxi! Hm… undrar vad man skulle kunna använda denna teknik till…? 😉
Ett första test av något som kan komma att användas på Impala’n, om det visar sej funka ok. 😉
Kromlisterna runt fram och bakruta hålls fast med clips som sitter fast i sådana här små stift som är svetsade i karossen. Med clips monterat. Ibland kan stiften ha gått av t.e.x. vid demontering, ibland på grund av att dom är försvagade av rost eller felaktig demontering. Som tur är finns det lösningar på …
Innertaket häftas vid fram och bakrutorna i spiklister som i original är gjorda av remsor i papp. Numera finns det bättre prylar i ett plast/gummi-material på rulle. Här har spiklisten vid framrutan monterats med PL400 konstruktionslim och skruvar. Det är lättare att få dom på plats innan rutorna är monterade och därför ser …
Var och hämtade nya fram, bak och dörr-rutor hos Retroparts i Julitta i går. Stora kartonger med mycket emballage var det, här syns den till bakrutan. Alla rutor packas upp, kollas och jämförs med originalen för att se att det verkar vara rätt som levererats. Fram och bakruta läggs på plats i karossen för …
Halvblank svart har nu lackats på baksidan.
Efter lite uppehåll pga andra evenemang, gräsklippning m.m. har det blivit läge för lite kvalitetstid i verkstan igen. 🙂 Frontplåt och ventilationsplåten framför vindrutan finslipas i slipgrunden. Alla hålen i ventilationsplåten ska slipas för att det se ok ut när lacken kommit på, 82st närmare bestämt… Delarna har här fått en sista …