Oljekylarrör – Främre fäste

Ett fäste har tillverkats av rostfritt. Det kommer att sitta under vattenkylaren för att stabilisera övergången mellan rör och slang till automatlåde-kylaren. I fästet monteras JIC skott-genomföringar där rören ansluts i ena änden och slangar med kopplingar i den andra. På rören pressas 37 graders konor som, med stödhylsor, funkar fint att ansluta mot JIC/AN …

Continue reading ‘Oljekylarrör – Främre fäste’ »

Rör till Automatlåde-kylaren

Jag tänkte ge mej på att försöka bocka rostfria 3/8″ rör för ledningarna mellan TH-700 växellådan och oljekylaren då jag hoppas att det ska bli snyggare än att ”bara” dra slangar.Det sitter ju också rör, eller rör/slang kombination som original på dom flesta bilar med automatlåda, men kombinationen TH-700 och separat kylare fanns inte på 1966 …

Continue reading ‘Rör till Automatlåde-kylaren’ »

Slang-Fäst

Dragningen av slangarna till kylaren för motor-oljan har fixats och gummi-klammer används för att hålla dom på plats.   Slangarna är c:a 17mm utvändigt och här har två 10mm klammer använts till en separator.   På väg mot motorn, under servopumpen.   Två klammer mot varandra funkar bra med en distans (här tillfälligt av muttrar) …

Continue reading ‘Slang-Fäst’ »