Bilder från forntiden (1980) när den brandskadade Impala’n köptes och projektet startades.
Nyligen hemkommen.
Svensksåld 6000mil
Snyggt värre! 🙂
Dessvärre var den som sagt brandskadad efter brand som verkar ha börjat under huven och spridit sej till elsystem/instrumentering innanför torpeden innan man fått stopp på eländet.
Men faktum är att den enda plåt som tagit skada är huven som tappat formen lite, men en annan huv är inköpt.
Givetvis är ju hela inredningen skadad av dom elaka gaserna i röken och hela elsystemet, instrumentering och inredningen måste bytas.
Under huven är det i stort sett bara detaljer i stål som klarat hettan.
Innanför bakluckan är det i bra skick.
Mmm… snygga former!
Karossen på väg av, för första gången.
Ung och entusiastisk (de)montör.
Högsta mode 1980! 🙂
Den nyblästrade ramen får färg, blå metallic med lite Mirra i Polygloss-klarlacken.
Utomhus givetvis.
På samma ställe som bilden är tagen ligger verksta’n som används idag.
Hela karossen slipades plåtren under, grundades med etsande primer och lackades vit acryl med samma klarlack som ramen, dock utan mirran.
4 Comments
Måste säga att jag är oerhört impad av detta & hittade bloggen av en slump då jag sökte info om bromsar till impala `66.. Håller själv på med en ”rullande” renovering av en canada byggd & svenskåld 66 4dr ht.
Lycka till/mvh:uffe
Hej Uffe, kul att du hittade hit, och tack för uppskattningen! 🙂
Jag tror min bil också är tillverkad i Canada, det kanske dom flesta var som såldes nya i Sverige.
Njut av sommaren i din 66:a, själv får jag vänta (jobba) lite till innan det blir åkande av.
/Tomme
Hei, var kan man hitta nyare foto på 66an? har själv en 65a BelAir i mycket fint skick som jag ska behålla, har svårt för det, alltid annat som lockar.
Imponerad av arbetet du lagt ner på denna Bil.
Mvh, Björn.
Hej Björn, Kul att du hittat bloggen och uppskattar den! 🙂
Om du menar nyare bilder på min 66:a är det fullt av dom på bloggen, bara att bläddra runt.
T.e.x. under kategorin ”Evenemang” finns det bilder från träffar jag varit på.
Måste säga att jag är oerhört impad av detta & hittade bloggen av en slump då jag sökte info om bromsar till impala `66.. Håller själv på med en ”rullande” renovering av en canada byggd & svenskåld 66 4dr ht.
Lycka till/mvh:uffe
Hej Uffe, kul att du hittade hit, och tack för uppskattningen! 🙂
Jag tror min bil också är tillverkad i Canada, det kanske dom flesta var som såldes nya i Sverige.
Njut av sommaren i din 66:a, själv får jag vänta (jobba) lite till innan det blir åkande av.
/Tomme
Hei, var kan man hitta nyare foto på 66an? har själv en 65a BelAir i mycket fint skick som jag ska behålla, har svårt för det, alltid annat som lockar.
Imponerad av arbetet du lagt ner på denna Bil.
Mvh, Björn.
Hej Björn, Kul att du hittat bloggen och uppskattar den! 🙂
Om du menar nyare bilder på min 66:a är det fullt av dom på bloggen, bara att bläddra runt.
T.e.x. under kategorin ”Evenemang” finns det bilder från träffar jag varit på.