På den här bloggen skriver jag om mina motorintressen och hittills i första hand omstarten av renoveringen av en Chevrolet Impala från 1966 som jag ägt sedan 1980 då renoverandet började och sedan tyvärr blivit vilande i många år, 2009 startades renoveringen om och hösten 2013 blev Impalan körbar igen, sedan dess har den använts och vidareutvecklats kontinuerligt.
Detaljerna i renovering och ombyggnad av Impalan och andra fordon kan ses i bloggen på denna sajt.
Kolla gärna på gamla inlägg, skrivandet började den 6 September 2009.
Senaste artiklarna
Tillverkningen av egna slutrör till avgassystemet på Impalan fortsätter med själva 3D printningen av alla delar i en XM200C från Xact Metal hos Protech.
Y-rören är …
Jag har länge haft tankar om att ha lite roligare slutrör på avgassystemet till min 1966 Chevrolet Impala, tankarna publicerades redan 2014 i inlägget https://tomme.se/blogg/?p=2207 …
Det visade sej att det var problem att få tillräckligt bränsletryck och det verkar som det är strömförsörjningen som är lite väl klen så det …
Framstolarna i Impalan är från en 2002 Camaro och på sidan av ryggstöden sitter det styrningar för säkerhetsbältena passande Camaro som dessutom är trasiga vilket …
Eftersom det sitter elektrisk vattenpump på Impalan går det inte att ha generatorn på sin vanliga plats som innebär att remmen går över vattenpumpens remskiva, …
Jag har tröttnat på som ”vackra” slangarna som är omspunna med nät i rostfritt, dom är stelare, repar allt dom kommer åt och den invändiga …