Gummipropp och hål för växelwiren

Storleken på hålet för växelwiren har justerats till rätt storlek så att wiren inte skaver emot någonstans. Det följde inte med någon gummipropp/genomföring i spak-satsen trots att storleken på hålet klart angivits till 1 1/2″ (38.1mm), och det visade sej inte helt enkelt att få tag på en propp av lämplig storlek. Det löste sej …

Continue reading ‘Gummipropp och hål för växelwiren’ »

Växelspak – Bakre Fäste

Det behövs fästen för att montera växelspaken på kardantunneln som dels är rund och lutar och här har det bakre fästet slöjdats till. Avlånga hål ger lite justerings-möjligheter. På plats i bilen blir det typ så här…det ska bli nitmuttrar i kardantunneln för att få riktiga gängor så att det ska sitta stadigt. Spaken provmonterad, …

Continue reading ‘Växelspak – Bakre Fäste’ »

Växelspaken modifieras

För att Megashiftern ska passa ihop med konsolen måste den modifieras en del så det blir till att börja med ett uppdrag för kompisen ”Vinkelslipen”. En del utstickande delar har kapats bort då dom annars skulle ta i konsolen. Fästet till microbrytarna för friläge & park förstärks så det blir som en vinkelprofil eftersom det …

Continue reading ‘Växelspaken modifieras’ »

Förarstolen får nya fästen

Eftersom stolarna inte kommer från en Impala behöver dom kompletteras med lite fästen i bakkant för att kunna monteras i bilen. Efter mycket funderande, mätande, skärande med vinkelslipen och provmonterande har det till slut blivit dags att svetsa. Fästena har punktats fast med stolen på plats i bilen och helsvetsas utanför. Sådärja, det ska nog …

Continue reading ‘Förarstolen får nya fästen’ »