Om-dragning av Vakuum-ledningar
Jag har ändrat lite vakuum-ledningar, bl.a. bockat till ett rostfritt rör för anslutning av slangen till broms-servot. Och så har den snyggare luftrenaren monterats igen. 🙂
Jag har ändrat lite vakuum-ledningar, bl.a. bockat till ett rostfritt rör för anslutning av slangen till broms-servot. Och så har den snyggare luftrenaren monterats igen. 🙂
Mätare för att kolla vakuum och Lambda-värde har monterats, lite tillfälligt, för att jag ska lära mej sambandet mellan motorn i drift och insprutningen/databoxen.
De broms-ok som använts hittills kommer från Chevrolet S10 och har 2.5″ kolv-diameter, jag fick erbjudande om att köpa ok med 3″ diameter, vilket ger högre tryck på broms-beläggen mot skivan och alltså ger bättre bromsar. De nya oken passar direkt så det är ett enkel byte. Efter några kortare provturer är jag …
Continue reading ‘Broms-Ok med större Kolv-Diameter Monteras’ »
För att kunna lufta bromsar själv har jag gjort ett extra lock till huvudcylindern med anslutning för trycklufts-slang. Med c:a 1 bars tryck på bromsvätskan i huvudcylindern trycks den fint genom systemet när en luftnings-nippel öppnas. På det viset luftas bromsarna enkelt av 1 person. Locket har kapats till ur en 5mm aluminiumplåt.Och hål har …