Camaro-stolarna provas i bilen för att se vad som behöver fixas för att kunna montera dom.
Eftersom förarstolen har el-reglering är den lite högre än passagerarstolen och det behövs bara några nya hål i golvet och tillverkning av ett fäste i bakre vänstra hörnet.
Passagerarstolen kräver lite mer jobb med tillverkning/modifiering av fästen i varje hörn.
Det elektriska är bus-enkelt att koppla in, då knapparna sitter på stolen behövs bara +- kablar dras fram till stolen.
|
Tror du inte det är något trix med att stolen drar mycket ampere och måste ha en kraftigare säkring eller ”circuit brake” liknande det som kan finnas till en cab-motor?
Jo, man man måste givetvis se till att matningen är dimensionerad för belastningen.
Jag tänker inte ta ström från instrumentbelysningen. 😉
Det blir nog även en ”Circuit breaker” som du helt riktigt säger.
Kollade kusin Björns GTO -66 bygge med elstol som hade just en circuit braker.
Circuit breakers är en slags automatsäkringar som brukar användas till elhissar, cab-motorer och elsäten där det skulle vara lite jobbigt med vanliga säkringar för man skulle få byta hela tiden eller riskera att bränna upp motorerna och är också vad jag räknar med att använda till förarstolen.