![644-jpg_l-6731329](https://tomme.se/blogg/wp-content/uploads/2013/07/644.jpg_l-6731329.jpg) |
En original-liknande luftrenare modiferas för att passa mot TBI-enheten och gå fri från fördelaren som är lite större än vad dom var 1966.
Märkning med tusch visar var luftrenaren ska kapas för att göra ett urtag.
|
![c7b-jpg_l-4109606](https://tomme.se/blogg/wp-content/uploads/2013/07/c7b.jpg_l-4109606.jpg) |
Luftrenaren spänns fast på bänken med märkningarna i våg.
|
![02e-jpg_l-4687384](https://tomme.se/blogg/wp-content/uploads/2013/07/02e.jpg_l-4687384.jpg) |
Baksidan ritsas med höjdritsmått.
|
![d35-jpg_l-7171458](https://tomme.se/blogg/wp-content/uploads/2013/07/d35.jpg_l-7171458.jpg) |
Här har ett urtag skurits ur och en passande plåtbit har bockats och skurits till för att passa.
|
![bd0-jpg_l-3921958](https://tomme.se/blogg/wp-content/uploads/2013/07/bd0.jpg_l-3921958.jpg) |
Efter lite finjustering får det duga.
|
![243-jpg_l-2128801](https://tomme.se/blogg/wp-content/uploads/2013/07/243.jpg_l-2128801.jpg) |
Några MIG-punkter håller plåtbiten på plats, helsvetsning kommer lite senare.
|
![557-jpg_l-5075943](https://tomme.se/blogg/wp-content/uploads/2013/07/557.jpg_l-5075943.jpg) |
En original TBI-distansring har sektionerats till en höjd som passar med luftrenaren.
|
![dda-jpg_l-9001020](https://tomme.se/blogg/wp-content/uploads/2013/07/dda.jpg_l-9001020.jpg) |
Typ så här kommer det att bli när man vid behov vill ha lite original-liknande utseende. 😉
|
Jag tycker att dom där orginalsnorklarna stryper motorn en del.
Jag törs ändå inte gasa så hårt att det lär märkas! 🙂
Andra varianter är planerade men detta är lagom diskret och får duga till en början. 😉