Vad händer här då?
En 350 från en Corvette i början av 90-talet demonteras för lättare renovering som byte av ringar och lager.
Det kanske blir nästa motor i Impalan.
Motorn som nu sitter i Impalan är en orenoverad 350 från en 1988:as Van som läcker lite olja och inte är det minsta sexig, trots att den faktiskt går riktigt hyffsat.
Hursomhelst är Corvette-motorn i ett bra skick och borde kunna bli helt ok med lite roligare kam och ett par Vortec-toppar som jag ”råkar” ha liggande.
Det får duga i väntan på nå’t häftigare… 😉
|
En Impala ska väl ändå ha BB 🙂
Njae, håller inte med riktigt….
Idag går det att få skapligt med volym även i en Small Block och det finns toppar som flödar grymt så det minskar en del av argumenten med en Big Block, om man inte ska ha en herrejösses motor och det har jag inte tänkt eftersom det ska vara körbart också.
Small Block väger bra mycket mindre och det är ju inte direkt nån nackdel att slippa släpa på en massa skrot i onödan. 🙂
Den här 350’n blir bara ett mellanspel för att ha nå’t snällt och åkbart, framtidsplanerna ligger runt 404/406 cui men det kommer att ta ett tag att samla ihop prylarna till den. 😉
Bra Tomme, under 400 cui känns lite pinsamt 🙂
Precis, en klart psykologisk gräns, det är för enkelt och vanligt med 350 strokad till 383! 🙂