|
Original har dessa bilar en skarvkontakt i torpedväggen, direkt i säkringsdosan som sitter på insidan, för kablaget i främre delen av bilen.
Elsystemet från M&M Wiring har ingen sådan skarvkontakt och då är det bara en kabelstam som kommer genom hålet i torpedväggen som då blir lite väl stort.
Lämpligt är då att täcka hålet med någon slags kåpa som har hål med gummigenomföring för kabelstammen.
|
|
En kåpa konstrueras i TopSolid 3D CAD.
|
|
Kåpan skrivs ut i Dimension 3D skrivare.
|
|
Kåpan rensas från stödmaterial.
|
|
Gängor fixas lätt med muttrar i sexkantiga hål.
|
|
Kåpans ena gavel har gjorts delad mitt genom hålet för kabelgenomföringen för att underlätta monteringen.
|
|
Skruvhålen har gjorts ovala i ena änden… |
|
..för att den lösa gaveln ska kunna vickas en aning vid monteringen i torpedväggens hål.
|
|
När skruvarna dras åt glider gaveln på plats och kåpan spänns på plats i torpedväggens hål.
|
|
Gaveln på plats från en annan vy.
Här ser man även att kåpan har ett spår för en packning som tätar mot torpedväggen.
|
|
En mall har också konstruerats i TopSolid och skrivits ut för att underlätta utskärningen av packningen.
|
|
Packningen utskuren.
|
|
Kåpan monterad på torpedväggen och kabelstammen kommer ut genom en gummigenomföring i kåpans nedre gavel.
|
Trevligt jobb tips på hur läsa ut kontakt stycket i torpedväggen om den är trasig??