4 Comments

  1. Nä Tibban, men Hansen Racing har och med beställning på fredagen får man levererat till Mekonomen på Lördag morgon! 🙂
    Samma insug som tidigare, förutom ytbehandlingen, blev naturellt nu, inget bling-bling.

  2. Hej

    Jag håller också på med en Impala 66 där jag satt i en 454 gen VI och tror att insuget läcker vatten rakt ut i insugskanalerna. Hade du liknande problem eller varför bytte du insug. Har haft isär mina grejor 4-5 gånger och hittar inget fel. Har du något tips så kan du väl höra av dig. Här även problem att få till bra bromsar har skivor fram och trummor bak.

    Med vänlig hälsning/Lasse

  3. Hej Lasse,

    Det bästa är väl att provtrycka insuget för att se om det är nån spricka eller så som gör att det kommer in vatten i någon kanal.
    Ev. kan problemet sitta i topparna också, men testa först insuget.
    Om man inte kan få till provtryckning själv kan nog en motorrenoverings-firma fixa det.

    Jag bytte insug p.g.a. gängpaj i en vatten anslutning till värmepaketet och jag inte hade tid att fixa det.

    Angående bromsarna tycker jag att jag har bra bromsar, nybesiktigat häromveckan utan anmärkning och bra bromsvärden.
    Jag har skivbromskit från CPP, och dom kör med GM’s ok D154 från Cheva S10 1983-2002, men jag har en Big Bore variant med 3″ kolvar i.st.f. 2-1/2″ som är original i D154 oken.
    Skivor/Nav i CPP kitet är Chevelle 11″, jag har CPP’s Dropspindlar och då är spindeltappen samma som Chevelle.
    Huvudbromscylinder Wilwood 1″ dia.
    Fördelnings-ventil Wilwood av GM originaltyp 260-11322 som reducerar 63%.
    I bak är det original trummor med allt nytt, hjulcylindrar, bromsbackar m.m.

    /Tomme

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *