Var på posten idag och hämtade ut ett nytt elsystem från M&M Autowiring and Speedshop.
Det är ett modernare elsystem med flatstifts-säkringar reläer till belysningen och framförallt färska kablar. Kontakterna i ändarna till ljuskontakter tändningslås m.m. får flyttas över från ett gammalt system, men jag har två stycken att plocka det bästa från så det ska nog lösa sej. Allt är prydligt ordnat i separata påsar och alla kablar etiketterade (på svenska), dessutom medföljer ordentliga instruktioner, också på svenska. M&M har just börjat tagit fram en härva för att ansluta en rensad härva för TBI-insprutning och jag blir den första att testa den. Det blir nog en utmaning att tråckla ihop allt men med lite envishet så ska den nog ordna sej 🙂 |
Tjena Tomme,
Jag skulle rekomendera att du bygger om lite i systemet samtidigt, det gamla är rätt uselt.
Kolla här:
http://www.madelectrical.com/electricaltech/chevymain1.shtml
http://www.madelectrical.com/electricaltech/brighter-headlights.shtml
Lite H4 lampor och reläer gör att du ser längre än 10 meter, och dirigerar om strömmen via reläer i stället för genom strömbrytarna. En generator som laddar med än 38A är också att föredra om man installerar lite mer moderna förbrukare. (typ: stereo, elfläktar, etc.)
Men detta kan ju bli en senare uppgradering…
Hälsningar
/Pete66
Hej Pete66,
Tack för tipsen.
Systemet jag köpt av M&M är moderniserat med reläer moderna säkringar m.m. så det hoppas jag ska fungera bra.
Generator tänkte jag också prova med en modernare variant med inbyggd laddningsregulator och bra med ampere.
/Tomme