Förarens Komfort & Reglage

Eftersom min Impala hade rattväxel och soffa så finns det heller inga fästen för golvkonsol men det går ju att få tag på i efterhand och då gäller det att mäta in noga så att konsolen hamnar rätt i bilen.

Via det utmärkta forumet ChevyTalk har jag fått tag i måttuppgifter som nu förs över på min Impala.

Bakre fästet på plats.

Det främre fästet gillar jag inte riktigt för det verkar vara gjort för att sitta på ett annat, och sämre, ställe än original, så det blir nog till att smida ett eget…

Växelspaken som ska användas är inte original utan en riktig raggarshifter och det måste kapas ur lite i botten på konsolen för att den ska kunna sitta på ett bra ställe.
Urkapat var det här!
Konsol med växelspaken löst på plats, med konsolen endast bakre fäste men det duger för att provmontera spaken m.m.

Förarstolen, som jag inhandlat för många år sedan och förträngt bilmärket den kom ifrån, har ställts på plats löst, här ska det också smidas fästen.

Den obligatoriska torrkörningen är viktig för att hitta optimal placering på stol och växelspak.

Se’n får man ju lite försmak på känslan att köra bilen på riktigt och det känns härligt! 😀

2 Comments

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *