Efter att skräckslaget fumlat runt bland alla metrar av kabel, högar av gamla och nya komponenter och planlöst rotat i diverse manualer, instruktioner och kopplings-scheman har jag nu tagit mej modet att börja koppla lite.
Systemet är inget originalsystem utan en modernare variant från M&M Autowiring med b.l.a. fler och moderna säkringar och reläer till belysningen i stället för att ha full kräm genom ljuskontakten, det kommer utan kontakter i ändarna och det måste lösas på annat sätt t.e.x. genom att ta dessa från gamla originalsystem. |
|
Ett par gamla originalsystem används som donatorer av kontakter och har hängts upp för bättre överblick. | |
TBI-insprutningen har sitt eget system och det ska rensas och återanvändas. | |
Här har ljuskontakten kopplats in med nya kontakthylsor i ett gammalt hus. | |
Tändningslås och bromskontakt har fått samma behandling. | |
M&M systemet har inga skarvkontakter bakom säkringsdosan som annars är vanligt på USA-bilar vilket ger lite mer frihet i hur och var man drar kablarna.
Jag kommer att gå ut med ”Motorhärvan” bakom motorn för att det ska bli lite mer diskret utan en massa kablar som korsar torpedväggen. Här kommer även TBI-härvan att gå ut i ett separat hål. |