Nov 192011
 
  Maskningen från slipningen som mest bestod av byggplast har tagits bort, dammet städats ur och ny maskering är på G inför grundning av karossen med CA-Primer och sedan slipgrund.

 

   Förhoppningsvis hinner jag med att få allt maskat och grundat med CA-primer innan helgen är över…

 

 Posted by at 22:24
Nov 132011
 
 Jag fortsätter nu slipa bort all gammal färg på karossen ner till ren och naken metall.

 

Ett riktigt dammigt skitgöra!

 

   När dammet sopats av ser man den blanka metallen det är ju riktigt vackert, jag förstår dom som åker med plåtrena bilar det är både råhet och skönhet på samma gång. :-)

 

   Falsen runt bagageöppningen och området runt bakljusen har många vinklar och vrår vilket tar sin tid…

 

   Främre dörrstolparna är också ganska kuvriga.

 

 Posted by at 22:26
Nov 082011
 
  Spackling och slipning fortsätter och eftersom man inte är expert tar det tid för lägger man inte på för lite spackel blir det för mycket, eller så slipar man för mycket så man får spackla igen…
   Jag tycker det är lite lättare att se och känna hur jämnt eller ojämt det är med lite färg på så jag lägger på lite CA-Primer emellanåt för att bättre kunna avgöra fortsättningen.

 

   Liknande jobb på båda sidor.
  För att bättre kunna slipa konkava områden, som plåten nedanför bakrutan, har jag gjort en ”sliprulle” av rörisolering och VP-rör som ger lagom spänst och ändå är hyffsat följsam.

Slipningen sker givetvis i kors för försöka undvika vågor.

 

Jag tycker den funkat riktigt bra faktiskt, men det lär visa sej senare om det stämmer… 😉

 

 Posted by at 21:42