Spackling och Slipning…och en egen Sliprulle

  Spackling och slipning fortsätter och eftersom man inte är expert tar det tid för lägger man inte på för lite spackel blir det för mycket, eller så slipar man för mycket så man får spackla igen…
   Jag tycker det är lite lättare att se och känna hur jämnt eller ojämt det är med lite färg på så jag lägger på lite CA-Primer emellanåt för att bättre kunna avgöra fortsättningen.

 

   Liknande jobb på båda sidor.
  För att bättre kunna slipa konkava områden, som plåten nedanför bakrutan, har jag gjort en ”sliprulle” av rörisolering och VP-rör som ger lagom spänst och ändå är hyffsat följsam.

Slipningen sker givetvis i kors för försöka undvika vågor.

 

Jag tycker den funkat riktigt bra faktiskt, men det lär visa sej senare om det stämmer… 😉

 

2 Comments

  1. När du är nöjd så låt en lackerare komma ut och bedöma innan du offrar färg. Eller tänkte du lacka så tjockt att du sedan kan slipa o polera rakt? Lackar du i delar sedan?

  2. Det är ju en tanke förstås…men jag känner ingen lackerare och risken är väl att man får veta att man gjort allt fel från början, kanske bäst att vara lyckligt ovetande. 😉
    Motorhuv, bagagelucka, dörrar och skärmar slipas och lackas separat.
    Tanken är att lägga på en-skikts svart, låta den sjunka i några månader, sedan finslipa och lägga mer svart + ev. klarlack som slipas och poleras rakt och blankt.
    Men det är ju ännu bara en tanke…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *