Slipning av karossen till plåtrent har nu påbörjats och bakskärmarna har nu i stort sett ingen färg kvar så nu kan det tidsödande jobbet med spackling och slipning börja.
Inte för att det är några större ojämnheter att jämna ut men några småsaker är det allt att fylla i.
Sån’t här jobb kan ta ofantligt med tid och eftersom man inte är proffs direkt kommer det säkert att ta minst ofantligt * pi med tid innan det är skapligt. 😉
|
Bakskärmarna i plåtrena så att spackling kan påbörjas.
Det finns olika åsikter om det här med att spackla på ren plåt eller om man ska grundfärg under och inget verkar vara mer rätt eller fel än det andra. Jag har kollat runt en hel del och pratat med sakkunniga och kommit till att jag kommer att spackla direkt på ren plåt, dels för att spacklet fäster lite bättre på ren plåt och att man slipper grunda om hela tiden när man slipar genom.
|
|
Det här kommer att vara mina kompanjoner för ett bra tag framåt…
|
|
Skarven mellan tak och bakstolpen är tennspacklad, jag är inte helt nöjd med den så det blir lite spackel i övergången varav det mesta blir till slipdamm.
|