Huvgångjärn, Huvlås och torkarmekanismen är nu i stort sett rena och klara för lack.
2 Comments
Jaså, ingen elförzinkning?
Njae, jag ska lacka huven strax och vill ha gångjärnen klara så att jag kan sätta dit den direkt, det är ju lite leveranstid på förzinkningen.
Sedan är jag lite ambivalent där, vi har t.e.x. en kamrat med en snygg 55:a Cab som har börjat på få prickar i sina förzinkade gångjärn så det är inte helt rost-säkert, då kan man i.o.f.s. förkoppra under det gjorde jag på bromssköldarna.
En sak jag varit sugen på att testa är klar pulverlack på förzinkat, för att behålla glansen, men då snackar vi ännu mer leveranstider.
Jag har två uppsättningar gångjärn så det går ju att prova olika alternativ.
Se’n är dom inte svindyra att köpa nya heller.
Och så finns det ju ascoola aluminium ”Billet” gångjärn, men då snackar vi pengar. 😉
Jaså, ingen elförzinkning?
Njae, jag ska lacka huven strax och vill ha gångjärnen klara så att jag kan sätta dit den direkt, det är ju lite leveranstid på förzinkningen.
Sedan är jag lite ambivalent där, vi har t.e.x. en kamrat med en snygg 55:a Cab som har börjat på få prickar i sina förzinkade gångjärn så det är inte helt rost-säkert, då kan man i.o.f.s. förkoppra under det gjorde jag på bromssköldarna.
En sak jag varit sugen på att testa är klar pulverlack på förzinkat, för att behålla glansen, men då snackar vi ännu mer leveranstider.
Jag har två uppsättningar gångjärn så det går ju att prova olika alternativ.
Se’n är dom inte svindyra att köpa nya heller.
Och så finns det ju ascoola aluminium ”Billet” gångjärn, men då snackar vi pengar. 😉