Det blir separata oljekylare till automatlådan och motorn och ett fäste ska kluras ut och tillverkas.
|
Båda kylarna har skruvats fast på en träbit för att underlätta testande på bilen. |
|
Kylarna kommer att monteras framför vattenkylaren, något högre än på bilden.Balkar över och under kylarna kommer att tillverkas av aluminium vinkel eller U-profil som skruvas fast i kylar-ramen på sidorna av vattenkylaren.
Nästa steg blir att jaga lämpligt material…
|
Nu i dessa tider när vi uppmanas att använda förnybara material tycker jag definitivt att du kör med träbiten 🙂 . Den ser ju ut att passa bra.
Njae, det är nog lite sent att börja tänka på sån’t på den här bilen, det får nog bli metall ändå. 🙂
bakåtsträvare!!!!!!
Liten seriös kommentar också. Du kanske redan har löst det men på många bilder ser man lösa kablar i härvor. Swedol har krympslang på 10metersrulle som jag använt till diverse bilel. Finns också skyddsslang och lite modernare skyddslangsvarianter för hyfsade pengar. Kanske kan vara nåt om du inte gillar tejpa.
Jodå, det ska bli skydd över kablarna, men det är en del fler att dra först.
Eftersom jag räknar med att den här bilen kommer att vara under kontinuerlig förändring (utveckling?) vill jag också ha kabelskydd som tillåter att man ändrar utan allt för mycket trassel, så det lutar år antingen veckade plastslangar (dusch-slang typ) eller vävda slangar som båda är slitsade på längden så att man kan ta bort och lägga till kablar.
Tejp blir det INTE i.a.f! 😉
Tejp är original och kan bli snyggt men som sagt jobbigt när man ändrar. Tror swedol har sån slang av dushtyp om den är slitsad eller inte vet jag ej. de har också diverse skarvdon. Och du sätter onekligen fingret på krympslangenens nackdel. Gör man fel blir det extra mycket jobb. Slitsade vävda låter interesanta men såna har jag nog inte sett, var hittar du dem?
Vävda skydds-slangar finns nog på flera ställen, men Summit Racing har Ron Francis ”Braided Wire Covers”.
Blir nog snygga.