|
Det har visat sej att spelet innan servot börjar påverka huvudcylindern är lite väl stort och det innebär att det totala slaget blir lite väl kort för att bromsarna ska fungera tillfredställande.
Tryckstången i servot sticker här ut c:a 25mm och hålet i huvudcylindern är c:a 30mm djupt så det finns c:a 5mm att hämta här.
|
|
Med huvudcylindern från Wilwood följde det med en distans för (mycket) kortare tryckstång och jag har utgått från den och svarvat till en egen distans i en längd som tar bort det onödiga spelet.
|
|
Den kommer att sitta i huvudcylindern och träffas av servots tryckstång.
|
|
Med ett litet (M3) gängat hål i distansen blir den lätt att montera/demontera vid prov och finjustering av längden.
P.g.a. utväxlingen i bromspedalen gör några mm skillnad i servo/huvudcylinder en betydligt större skillnad i bromspedalen och vid provkörning känns det nu betydligt bättre.
|