Överdel Torped och Instrumentpanel blästrat och grundat

Blästersand kan användas några gånger men då måste den sållas för att få bort färgflagor och annat som är så stort att det skulle kunna sätta igen munstycket.

Och så måste sanden vara torr förståss, om den blivit fuktig kan man t.e.x. torka den på verkstadsgolvet, eftersom bilen ändå står ute i blästertältet.

Överdelen av torped och instrumentpanel har nu fått en omgång med vinkelslip och bläster.

För att vara säker på att det inte ska blomma upp nån rost behandlas med Smedens rostborttagare som tar bort ev kvarvarande rostsporer och skyddar mot ny rost.

Utomhusmeka i solen är livskvalitet och så kan man för en stund låtsas att man är i soliga Californien och bygger bil. 🙂

Smedens rostborttagare lämnar lite lösa flagor som här körts bort med stålborste i vinkelslipen för att få ett bra underlag för CA-primern.

Så var det också grundat och redo för fortsättning…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *