|
Armarna som följer med snurran är lite väl långa och innebär onödigt långt överhäng såsom fästena sitter på Impala-karossen.
Med snurr-ställningen närmare karossen blir det stadigare med mindre bryt. |
|
Armarna kortades till 25 och 35 cm längd för främre och bakre infästningarna och plattor svetsades fast för att skapa lite större anliggningsytor. |
|
Första provet att snurra karossen lite dock på en låg höjd så den går inte att rotera hela vägen upp på sida.
Det gick mycket lättare än väntat och känns hur stabilt som helst, inget svaj och gung, tydligen har jag lyckats få rotations-centrum hyffsat nära karossens tyngd-centrum. |
|
Snurran går enkelt att höja och sänka eftersom den har domkrafter med lång slaglängd och med rätt höjd går karossen fritt så att den kan ställas helt på kant.
Jag har även gjort ett par extra stödben för att få ett bredare stöd och minimera risken för att allt stjälper när man jobbar på som bäst och det blev ännu mer stabilt än innan. |
|
Här vankas slipning, grundning kittning och lack i halvblank svart innan det är dags att lägga tillbaka karossen på chassiet.
Och ingen rostlagning, det är verkligen skönt! 🙂 |