Bränsleslangar med Pressade Kopplingar

Mellan de rostfria bränslerören som sitter längs ramen och tank/bränslepump i bak och motorn i fram ska det vara slangar för att inget ska spricka p.g.a. rörelser (vibrationer finns ju inga i en Cheva!). 😉
Jag har provat in lämpliga längder av slangarna och fått JIC-kopplingar pressade i ändarna av Slangservice i Uppsala (JIC är kompatibelt med AN och passar bra mot de nipplar och adaptrar som finns i tillbehörs/racing branschen.
Till motorn är det slangar med rostfritt metallnät, dels för att det ska tåla värme från grenrör/headers bättre och dels för att det är snyggt. 😉

Här skymtar kopplingarna vid rören på ramen.

Från en annan vinkel.
I bak är det rena gummislangar utan metallnät, dels för att det är mjukare och inte sprider ljud från pumpen lika lätt och dels för att dom inte syns lika ofta som dom under motorhuven.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *