Databoxen Lever!

 Nu är dom flesta kablarna till insprutningen inkopplade.Ska man våga vrida på tändningen och se om det börjar ryka någonstans?

Jag kopplar in batteriet, håller andan och vrider på tändningsnyckeln… ingen rök… inga säkringar som går…bränslepumpen startar och går i några sekunder som den ska..

 

F-n va skönt det finns hopp! 🙂

  Undrar om man törs koppla in en dator och se om det blir någon kontakt?

Ett diagnostik-uttag har monterats under hålet för askkoppen, vi får se om det senare flyttas eller får vara kvar.

   In med datakabeln, vrid på tändningen igen, pumpen surrar till… 
  På datorn används programmet WinALDL som är typ världs-standard för att läsa värden från GM’s insprutningar, det har proggats av Jonas Bylundi Timrå. 

Ta mej tusan kommer det inte in värden till datorn!

   Värden från de olika givarna, t.e.x. Spjäll-lägesgivaren (TPS) som här visar 1.7% eftersom spjället är stängt/tomgång. 
   Med spjället lite öppnat blir värdet ändrat till 47.5%. 

Så här långt verkar det lovande! 🙂

 

3 Comments

  1. Ja det är Body, jag tänkte att det både är slitstarkt och kanske dämpar resonans en aning, jag slipade hela golvet och torpeden plåtrent, grundade med CA primer (Epoxy) och sprutade 3M’s Body Schutz.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *