|
Nu har kardanaxeln äntligen rätt längd, den har varit hos Svea Bil för kortning och balansering samt montering av nya kors.
Växellådan (TH700) kommer från en modernare generation av GM bilar och dom hade lite andra dimensioner på knutkorsen än dom äldre bilarna och därför krävs det ett s.k. ”blandkors” för att få TH700 yoken att passa mot den gamla kardanen, men det finns på hyllan hos välsorterade handlare, och även hos Svea Bil, så det är egentligen inget problem. |
Tjapp Tomme. Jag var imponerad över ditt Strip-off bad. Enklare än blästring. Tog det 2k färg också eller förbehandlade du dom grejorna på något vis? Orkar inte bläddra tillbaks i bloggen 🙂
Karins kusin Björn som just byggt chassit klart till sin GTO-66 vill gärna komma och titta. Vi kan väl tjoa någon kväll när du håller på.
Tjenamoss Tibban,
Jodå, Strip-All badet tar 2k färg också, mina gula prylar var tidigare lackade med Polyuretan-klarlack och den är 2k.
Det tar lite längre tid och så kan man hjälpa processen genom att riva ytan med t.e.x. en krats-borste el. grovrengörare i vinkelslipen.
Pulverlack tror jag är betydligt svårare, men jag har i.o.f.s. inte testat, än.
Visst, besök är alltid kul, vi hörs!