Bromsrör – Längsgående

Bromsröret som går längs ramen till bakaxeln är som sagt lite grövre med sina 1/4″ än de 3/16″ rör som går mellan hjulen fram och bak, och blir därför också lite hårdare att bocka.

Dessutom är det här röret ganska långt så det är lite bökigt att hålla reda på under alla bockningar och pr0vmonteringar.

Men det är utmaningar som är till för att lösas med envishet och tålamod och nu är det i.a.f. monterat och klart. 🙂

Den främre delen.
Och den bakre.

Jag har funderat fram och tillbaka på vilka klammer jag skulle använda och kikat på massor av varianter men för det här röret har jag för tillfället fastnat för gummiklädda s.k. ”Adel” – klammer.

Det är några fler än original och i dom flesta fall har  hålen för original-klammerna använts, dock är dom hålen ganska stora då originalen trycks fast i hålen så jag har satt blindnit-muttrar i hålen för att få bra gängor för att skruva dom nya klammerna.

2 Comments

  1. Halloj! Kul att följa denna blogg. Kul att du lägger så mycket tid och energi på att göra allt noga och rätt. Det blir en pålitlig och driftsäker vagn det där! Mvh Magnus

  2. Hej Magnus, kul att du uppskattar mina tafatta försök att bygga bilen på mitt sätt! 🙂
    Det är bara en fråga om envishet och hårt arbete, du vet, allt har egentligen kunnat gjorts mycket bättre, men utan att överarbeta och där är det ibland svårt att sätta gränsen så att man inte fastnar i för djupt i detalj-träsket… 😉

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *